The Mission
American Christian missionary John Chau was murdered when he tried to contact and convert one of the most remote tribes in the world. Through exclusive interviews and archival footage of John’s journey and North Sentinel Island, this documentary will explore the timeless themes and lasting repercussions of this complex story.
American Christian missionary John Chau was killed when he tried to contact and convert some of the world’s last uncontacted indigenous peoples – The Sentinelese. Contradictory and divided reactions from the public and even within his own family reveal a deeper understanding of the real John Chau – a young man with an adventurous spirit and a singular obsession. Through exclusive interviews, archival footage of John’s journey to North Sentinel and his detailed diaries, this film explores the antiquated notions of exploration that shaped him, the evangelical community that drove his quest, his own father’s heartbreak, and the lasting repercussions of this complex story.