The Two Escobars
At a time when drug money fueled the sport known in the underworld as “Narco-soccer,” the fates of Andres Escobar, the inspirational captain of Nacional, and Pablo Escobar, the notorious leader of the Medellin cartel, were permanently linked. When Andres was murdered 10 days after scoring an own goal against the U.S. in the first round of the 1994 World Cup, it cost the country more than a shot at the title.