Qualified
In the macho world of motor sports, the revered Indianapolis 500 has long been considered the only race. In May 1977, decades-old traditions were challenged, records were shattered, and Indy was never the same. That year, mathematics-teacher-turned-driver Tom Sneva, drove the first car to officially hit 200mph, living legend AJ Foyt took home the Borg-Warner Trophy for an unprecedented fourth time, and on the final day of qualifying, despite condescension, intimidation, and doubt, Janet Guthrie- the first woman to attempt Indy- earned herself a spot in the prestigious field of 33.