Assembled: The Making of Hawkeye
Join the likes of Jeremy Renner, Hailee Steinfeld, Florence Pugh, and Vincent D’Onofrio as they reveal how Marvel Studios’ “Hawkeye” was conceived and created. Witness firsthand what it took to pull off the show’s pulse-pounding action set pieces, and discover how iconic characters from the pages of Marvel Comics such as Kate Bishop were adapted and brought to life for the six-episode series.
Join the likes of Jeremy Renner, Hailee Steinfeld, Florence Pugh, and Vincent D’Onofrio as they reveal how Marvel Studios’ “Hawkeye” was conceived and created. Hear how the project was originally intended as a feature film, until it became clear the story the filmmakers wanted to tell could not be contained within a limited runtime. Sit with Jeremy Renner as he discusses the fact that although he’s portrayed Clint Barton for ten years in the MCU, he was able to discover and explore new dimensions of the character thanks to the show. Learn how other iconic characters from the pages of Marvel Comics such as Kate Bishop, The Swordsman, The Tracksuit Mafia, and even Pizza Dog were adapted and brought to life for the six-episode series. See the curtain pulled back on “Rogers: The Musical” to expose the enormous amount of work required to stage the hilariously inspired dance numbers. Meet Alaqua Cox, who is deaf in life, and despite never having acted before, turned in an astonishing performance as one of the season’s primary adversaries, Maya Lopez. Visit the set of “Hawkeye” and witness firsthand what it took to pull off the show’s pulse-pounding action set pieces. And find out what led to the startling inclusion of D’Onofrio’s Kingpin from Daredevil. All this and much more awaits viewers in “The Making of Hawkeye.”