A brainy ugly duckling realizes her dream of becoming a champion figure skater with the help of physics, a disgraced coach, three snooty ice princesses, a chorus of stage parents and the hunky boy who drives the Zamboni.
Though she longs to become a graceful champion figure skater, gawky Casey Carlyle (Michelle Trachtenberg) has always been just a brainy high school misfit. And with a strong-willed mother (Joan Cusack) pushing her toward a top university, it seems as if she'll never get the chance to be like the elite skating prodigies she sees at the rink. But when Casey uses her head and follows her heart, she finds herself transformed beyond her wildest dreams.