Underdog
It's a bird, it's a plane, it's a frog...no, it's Underdog! After an accident in the mysterious lab of a mad scientist, an ordinary beagle named Shoeshine finds himself with extraordinary powers...and the ability to talk.
After an accident in the mysterious lab of mad scientist Dr. Simon Barsinister, an ordinary beagle finds himself with extraordinary powers...and the ability to talk. Armed with a fetching super costume, Underdog vows to protect the beleaguered citizens of Capital City, particularly a beautiful spaniel named Polly Purebred. When a diabolical plot by Barsinister and his overgrown henchman Cad threatens to destroy Capital City, only Underdog can save the day.