Cool Runnings
Based on a true story, four Jamaican athletes go to extremes to compete as bobsled racers at the Winter Olympics. With virtually no clue about winter sports, it's an uphill course for this troupe from the tropics as they go for the gold in Canada. After enlisting some professional help, it's now up to a reluctant ex-champion American slider to bring a team of complete novices up to Olympic speed.
Based on a true story, this is the comedic saga of four Jamaican athletes going to extremes to compete as bobsled racers at the Winter Olympics. With few resources and virtually no clue about winter sports, it's an uphill course for this troupe from the tropics who are sliding on thin ice as they go for the gold in Calgary, Canada. Refusing to let anything stand in their way, these four Jamaicans enlist the help of a down-and-out ex-champion American slider named Irv. Unavoidably drawn back to a sport he had come to loathe, Irv is faced with coaching a team of complete novices. But once committed, he is determined to turn them around and to somehow right the wrongs of his own failed career. It's a bumpy ride but with pride, determination, and dignity, the bobsledders make their impossible dreams come true. Contains tobacco depictions.