Miracle
Miracle tells the story of Herb Brooks, the player-turned-coach who started with a handpicked group of 26 undisciplined kids and coached them to play like they never played before, turning 20 of them into a team that believed they could achieve the unachievable.
Filled with exhilarating nonstop hockey action and heart-racing suspense, Miracle is the inspiring story behind one of the greatest moments in sports history --- the 1980 United States ice hockey team's triumphant Olympic victory against the Soviet Union. Kurt Russell gives a brilliant performance as the dynamic and determined coach Herb Brooks, who had an impossible dream: beat the seemingly unbeatable Soviets at their own game. Starting with a handpicked group of 26 undisciplined kids, Brooks coached them to play like they never played before, turning 20 of them into a team that believed they could achieve the unachievable and unite a nation with a new feeling of hope.