The Shaggy D.A.
Wilby Daniels, a successful lawyer running for District Attorney, suddenly finds himself transformed into an English sheepdog. Somehow he has to keep his change a secret and find just what is causing it, all the while eluding the local dogcatcher.
Disgusted by the shady dealings of not-so "Honest" John Slade (Keenan Wynn), Wilby Daniels (Dean Jones) decides to run for District Attorney. But when robbers steal the magic Borgia ring that "dogged" Wilby as a teenager, the fur really begins to fly. Once again, Wilby keeps turning into a large, talking sheepdog when the ring's magical incantation is read aloud, usually at the worst possible moments. And when dirty trickster Slade discovers Wilby's secret, the race is on to see who can get their paws on the ring first. Contains tobacco depictions.