Flight of the Navigator
An ordinary boy finds he is destined for a most extraordinary adventure aboard a futuristic spacecraft. After a mystifying disappearance, David Freeman returns possessing vast, undiscovered knowledge about the universe.
David Freeman is an ordinary boy destined for a most extraordinary adventure aboard a spectacular, futuristic spacecraft. After a mystifying disappearance, David returns possessing vast, undiscovered knowledge about the farthest reaches of the universe. With these sudden navigational powers, David is able to take the fantastic flying machine anywhere he desires, accompanied by both its wisecracking robotic commander, Max, and an assortment of bizarre extraterrestrial creatures.