Brian and the Boz
In some ways, Barry Switzer and Brian Bosworth were made for each other. The Oklahoma coach and the linebacker he recruited to play for him were both outsized personalities who delighted in thumbing their noses at the establishment. And in their three seasons together (1984-86), the unique father-son dynamic resulted in 31 wins and two Orange Bowl victories, including a national championship, as Bosworth was awarded the first two Butkus Awards. But Bosworth's alter ego -- "The Boz" -- was taking over. Eventually, he went on a downward spiral and became known as an NFL bust. In "Brian and The Boz," the dual identities of Brian Bosworth are examined as he looks back on his life and passes on the lessons he's learned to his son.