Justin Morgan had a Horse
In the years after the Revolutionary War, schoolmaster Justin Morgan takes two colts as payment for an old debt. The younger of the two grows into the small, sturdy riding horse that served as the foundation of the Morgan breed. Inspired by the children's historical novel.