The Reluctant Dragon
Hollywood funnyman Robert Benchley is on his way to see Walt Disney to present a movie idea called The Reluctant Dragon. As he stumbles through the maze of the Disney Studio, he discovers how animation is created through art, sound, color and technology. Along the way, he meets Donald, Pluto, Goofy and other Disney favorites, witnesses the birth of Baby Weems, a brilliantly funny animated work-in-progress, and enjoys the complete animated short The Reluctant Dragon.