Walt & El Grupo
It was 1941, a critical time for the world and for the Walt Disney Studio. When the U.S. Government asked Walt to be a cultural ambassador to South America, the stage was set for his very own real-life adventure.
It was 1941, a critical time for the world and for the Walt Disney Studio. When the U.S. Government asked Walt to be a cultural ambassador to South America, the stage was set for his very own real-life adventure. With a group of handpicked artists, later called "El Grupo," Walt's road trip achieved the impossible: goodwill. And in the process, it paved the way for two classic Disney films, Saludos Amigos and The Three Caballeros. Contains tobacco depictions.