The Plausible Impossible (Disneyland: 1954-58)
Walt Disney explains some of the techniques of animation, and includes for the first time the pencil test footage of the “Soup Eating Sequence” from Snow White and the Seven Dwarfs. Walt references a book called "The Art of Animation" which shows a technique that is used in animated cartoons that dates back to the ancient Egyptians and Greeks.