The Adventures of Ichabod and Mr. Toad
Through animation wizardry, "The Wind In The Willows" and "The Legend Of Sleepy Hollow" come together in one fabulous adventure. Hang on for a wild car ride with J. Thaddeus Toad as he drives his friends Mole, Rat and Angus MacBadger into a worried frenzy. Then meet Ichabod Crane, a spindly fellow who needs to fend off the town bully if he wants to sweep the beautiful Katrina Van Tassel off her feet.
Two unforgettable children's stories, "The Wind In The Willows" and "The Legend Of Sleepy Hollow," come together in one fabulous adventure...and in its original theatrical format. First, hang on for a wild motorcar ride with J. Thaddeus Toad as he drives his friends Mole, Rat and Angus MacBadger into a worried frenzy. Then meet the spindly Ichabod Crane, who dreams of sweeping beautiful Katrina Van Tassel off her feet despite opposition from town bully Brom Bones, who also has his eye on Katrina. The comic rivalry introduces Ichabod to the legend of the Headless Horseman, resulting in a heart-thumping climax. Wonderfully narrated by Basil Rathbone and Bing Crosby, The Adventures Of Ichabod And Mr. Toad brims with high-spirited adventure, brilliant animation and captivating music. Contains tobacco depictions.