Flubber
At Medfield College, brilliant but befuddled Professor Phillip Brainard is on the brink of inventing a revolutionary energy source...and missing his own wedding for the third time. In the midst of his typical tinkering, Phillip discovers Flubber, a miraculous elastic goo with ultra-bouncy properties. But is Flubber good enough to save Medfield from financial ruin...and win back his fiancée?
Brilliant but befuddled Professor Phillip Brainard (Robin Williams) is on the brink of inventing a revolutionary energy source...and missing his wedding to Dr. Sara Jean Reynolds (Marcia Gay Harden), president of financially challenged Medfield College, for the third time. When Phillip experiments with his own theory, he instead creates Flubber, a miraculous elastic goo. Phillip and Weebo, his flying cyber sidekick, soon discover that when Flubber is applied to anything, it can bounce super high and fast. But is Flubber good enough to win back Sara and save Medfield from its financial problems?