The Strongest Man in the World
A college science wiz creates a new supercharged vitamin compound that accidentally ends up in his cereal box. The powerful formula comes to the attention of two rival cereal companies, touching off a hilarious chain of events.
Medfield College science major Dexter Riley (Kurt Russell) and his classmates are working on a new vitamin compound when a lab accident creates a supercharged mix that ends up in Dexter's cereal box. After breakfast the next morning, Dexter is transformed, possessing a superhuman strength that levels lampposts and destroys doorknobs. The powerful formula comes to the attention of the college dean and two rival cereal companies, touching off a hilarious chain of events. Ultimate control of the moneymaking formula rides on a weight lifting match between the pitifully small Medfield team and the superior State challengers.