Ruby Bridges
When bright six-year-old Ruby is chosen to be the first African-American to integrate her local New Orleans elementary school, she is subjected to the true ugliness of racism for the very first time. But guided by the love of her mother and father, Ruby’s heroic struggle for a better education becomes a lesson for us all.