The Bears and I
When solo adventurer Bob Leslie suddenly finds himself in charge of three mischievous bear cubs, he encounters unexpected resentment from members of the local tribe, which believes that bears are sacred creatures and should roam free. With the feud approaching dangerous proportions, the mystical powers of a revered elder are called upon in one last attempt to restore peace.
Based on a true story, The Bears and I follows the adventures of Bob Leslie as he embarks on a challenging new life in the vast Canadian wilderness. When he suddenly finds himself in charge of three mischievous bear cubs, Bob encounters unexpected resentment from members of the local tribe. Their beliefs are straightforward: Bears are sacred creatures and must be allowed to roam free. With the feud approaching dangerous proportions, the mystical powers of a revered elder are called upon in a last, desperate attempt to restore peace.