A Spark Story
A documentary film providing an exclusive and immersive look at the process of Pixar Animation Studios filmmakers Aphton Corbin (“Twenty Something”) and Louis Gonzales (“Nona”) as they step into a leadership role and strive to bring their uniquely personal SparkShorts visions to the screen.
At Pixar Animation Studios, SparkShorts filmmakers are given six months and minimal resources to assemble a team and create a short animated film. No major rules apply—filmmakers are driven by their need to tell a story and the nimble approach to do so.
Produced in collaboration with Pixar, "A Spark Story" comes from Supper Club (“Chef’s Table”) and directors Jason Sterman and Leanne Dare. The documentary will give audiences an exclusive and immersive look at the filmmakers and their short films, while also exploring the creative philosophy that makes Pixar unique. Jason Sterman, Brian McGinn and David Gelb produce.