LEGO Star Wars: Gjenoppbygg galaksen: Deler av fortiden
Sig, Jedi Bob, Servo og den ondskapsfulle Dev returnerer og må kjempe mot en ny fiende – den mektige og mystiske Solitus. Heltene våre må inngå usannsynlige allianser idet de ferdes i nye og farlige områder i den kjempemorsomme, sammenblandete galaksen i et forsøk på å stoppe den voksende trusselen som Solitus utgjør mot alt de har kjært.
I denne oppfølgerserien i fire deler returnerer Sig, Jedi Bob, Yesi, Servo, Dev og flere andre for å kjempe mot den voksende trusselen fra Solitus, en mektig og mystisk ny fiende som har sluppet ut fra Kraft-forvaringen – en dimensjon med LEGO-deler til overs som har blitt slitt løs fra gjenoppbygde galakser fra fortiden. Idet de ferdes i nye og farlige områder i den kjempemorsomme, sammenblandete galaksen, må heltene våre, og til og med noen skurker, inngå tvilsomme allianser og lære å samarbeide, eller bli helt utslettet av Solitus.