Encanto
Walt Disney Animation Studios' film Encanto, med nye sanger av prisbelønte Lin-Manuel Miranda, forteller historien om den usedvanlige familien Madrigal, som holder til i et magisk hus oppe i fjellene i Colombia. Unge Mirabel, det eneste "vanlige" familiemedlemmet, oppdager at magien som omgir hjemmet deres er i stor fare, og kan vise seg å være familiens siste håp.
Encanto fra Walt Disney Animation Studios er en utrolig fortelling om den usedvanlige Madrigal-familien. De holder til i et magisk hus i utkanten av en livlig landsby oppe i fjellene i Colombia, i et vidunderlig fortryllet landskap de kaller Encanto. Magien i Encanto har velsignet hvert barn i familien med en spesiell evne, fra fysisk styrke til healingkraft – bortsett fra unge Mirabel. Men når det blir klart at magien som omgir Encanto er i fare, innser Mirabel at hun, den eneste "vanlige" i Madrigal-familien, etter alt å dømme er den spesielle familiens siste håp. Filmen inneholder nye sanger av Emmy-, Grammy- og Tony Award-vinner Lin-Manuel Miranda ("Hamilton" og "Vaiana"), er regissert av Byron Howard ("Zootopia" og "To på rømmen") og Jared Bush (medregissør på "Zootopia"), sammen med Charise Castro Smith (manusforfatter på "The Death of Eva Sofia Valdez"), og er produsert av Clark Spencer og Yvett Merino.