Etter seks måneder med vitenskapelig avansert trening, prøver tre av verdens beste distanseløpere å slå maratongrensen på 2 timer. Disse pionerene drar på en global reise i et forsøk på å skrive historie, fra å teste vindtunneler og løpelaber i USA, til å kombinere treningen sin med hverdagslivet i øst-Afrika, for så å utføre det endelige ekstremløpet i Italia.