The Good Traitor
Den 9. april 1940 blir Danmark angrepet av Nazi-Tyskland med krav om umiddelbar og betingelsesløs kapitulasjon. I mellomtiden, på den andre siden av Atlanterhavet, sitter Danmarks ambassadør i Amerika, våghalsen og verdensmannen Henrik Kauffmann, som er villig til å satse alt.
Den 9. april 1940 blir Danmark angrepet av Nazi-Tyskland med krav om umiddelbar og betingelsesløs kapitulasjon. Regjeringen overgir seg etter noen timer og begynner deretter å samarbeide med nazistene. I mellomtiden, på den andre siden av Atlanterhavet, sitter Danmarks ambassadør i Amerika, våghalsen og verdensmannen Henrik Kauffmann, som er villig til å satse alt. Han nekter å gi etter for de tyske kravene og lanserer i stedet en opprørsk plan for å beseire Hitler og gi det danske folk tilbake friheten.