Fuglene over sundet
Arne Itkin er en berømt jødisk jazzmusiker som bor i København sammen med kona Miriam og deres 6 år gamle sønn Jacob. Det begynner å gå rykter om at tyskerne vil deportere alle danske jøder, og når det blir en virkelighet må familien flykte fra hjemmet sitt. De blir fortalt at de kan seile til Sverige fra Gilleleie med lokale fiskere, men lokal etterretning og Gestapo sporer dem raskt opp.
Arne Itkin er en berømt jødisk jazzmusiker som bor i København sammen med kona Miriam og deres 6 år gamle sønn Jacob. Det begynner å gå rykter om at tyskerne vil deportere alle danske jøder, og når det blir en virkelighet må familien flykte fra hjemmet sitt. De blir fortalt at de kan seile til Sverige fra Gilleleie med lokale fiskere, men lokal etterretning og Gestapo sporer dem raskt opp. Det handler om å overleve for den vesle familien som håper at de som hjelper dem kan stoles på.