Tre år etter at det høyre beinet hans blir amputert like ovenfor kneet, samler Terry Fox inn penger til kreftforskning ved å løpe like langt som en maraton hver dag gjennom Canada. På 143 dager løp han 5374 kilometer, og vant nasjonens hjertet med sin håpets maraton mens han inspirerte millioner. To ganger NBA MVP, stolt canadier og førstegangs filmskaper Steve Nash, deler Fox' utrolige historie om utholdenhet og håp.