Law and Order: Special Victims Unit
Skaperen bak "Law & Order", som er dramaserien som har gått lengst på TV, lanserer en kraftig serie som viser livet og forbrytelsene som etterforskes hos NYPD. Hver episode følger etterforskerne Elliot Stabler, Olivia Benson, John Munch og Odafin Tutuola mens de forsøker å løse de mest komplekse sakene i byen. De følger flittig spor etter spor og er nådeløse i sin søken etter rettferdighet og sannhet.
Et sultende barn alene på gata fører etterforskere til et annet barn under vanskelige forhold.
Benson (Mariska Hargitay) blir tatt som gissel når hun prøver å stoppe en voldelig hjemmeinvasjon.
En kvinne blir voldtatt utenfor hjemmet sitt, der flere naboer ser forbrytelsen uten å hjelpe henne.
Chicago P.D.-etterforskerne Lindsay og Dawson hjelper til i jakten på to rømte mordere.
Mangel på bevis gjør at Barba henlegger voldtektsanklager mot en skuespiller, men Rollins tar saken.
Etterforskningen av misbruk av skolejenter fører til sjokkerende anklager mot høytstående borgere.