Black Is King
Beyoncés visuelle album gir ny form til lærdom fra "Løvenes konge" for dagens unge konger og dronninger på jakt etter sine egne kroner. Reisene til svarte familier opp gjennom tiden hylles gjennom en fortelling om en ung konges åpenbarende reise gjennom svik, kjærlighet og identitet.
Beyoncés visuelle album gir ny form til lærdom fra "Løvenes konge" for dagens unge konger og dronninger på jakt etter sine egne kroner. Reisene til svarte familier opp gjennom tiden hylles gjennom en fortelling om en ung konges åpenbarende reise gjennom svik, kjærlighet og identitet. Forfedrene hans hjelper å lose ham mot sin skjebne, og med lærdommen fra sin far og veiledning fra sin barndoms kjærlighet, lærer han dydene han trenger for å få tilbake sitt hjem og sin trone. Disse tidløse lærdommene avsløres og reflekteres gjennom dagens svarte stemmer, som nå har oppnådd egen makt. “Black Is King” er en bekreftelse av et storslagent mål, med nydelige scener som feirer svart motstandsdyktighet og kultur. Filmen opplyser skjønnheten ved tradisjon og svart fremragenhet. Basert på musikken fra “The Lion King: The Gift,” og med artistene fra albumet samt gjesteopptredener, er “Black Is King” en feiring av den svarte opplevelsen for verden. Videoene til “My Power”, “Mood 4 Eva” og “Brown Skin Girl” er overdådige presentasjoner av eleganse og soul. Filmen er en minneverdig historie som informerer og gjenoppbygger nåtiden. En smmenkomst av kulturer og delte generasjonsoverbevisninger. En historie om hvordan et folk som nesten ble ødelagt har en ekstraordinær gave og en meningsfull fremtid.