Mufasa: Løvenes konge
Følg den storslåtte historien om den usannsynlige oppveksten til Løverikets populære konge. En foreldreløs Mufasa er fortapt og alene til han møter Taka, arvingen til en kongeslekt. Dette starter en storslått reise som tester parets bånd idet de rømmer fra en dødelig fiende.
Rafiki forteller historien om legenden Mufasa, kongen over løveriket, til unge Kiara (datteren til Simba og Nala), med Timon og Pumba tilstede i kjent stil. Historien blir fortalt med tilbakeblikk og vi møter Mufasa som en bortkommen løveunge, fortapt og alene, til han blir kjent med den kongelige arvingen Taka. Mufasa og Taka vokser opp som brødre, før de legger ut på vidstrakt reise i søket etter sine skjebner. Relasjonene i reisefølget settes på prøve når de forsøker å unngå en truende fiende.