Uncharted Amazon
I jungelen i Peru kjemper en silkemyk maursluker mot utmattelse mens en kolibrimor pleier kyllingen sin. Mens regntidens skurer nærmer seg, tilpasser de som lever i regnskogen seg ved hjelp av underlige forhold og oppfinnsomme strategier. Men ankomsten til en ny art setter dem på prøve, og utfordrer motstandskraften som er tilpasset gjennom årtusener med evolusjon.