Klokken tikker igjen i 24: Legacy. Her blir det et adrenalinfylt kappløp for å stoppe det største terrorangrepet på amerikansk jord. I Jemen for seks måneder siden drepte en elite-tropp fra U.S. Army Rangers, ledet av sersjant Eric Carter, terrorlederen Sheik Ibrahim Bin-Khalid. I etterspillet som fulgte, erklærte Bin-Khalids følgere en fatwa mot Carter, troppen hans og familiene deres, noe som førte til at de måtte inn under føderal vitnebeskyttelse. Etter et nylig drapsforsøk på Carters, blir det tydelig for ham at laget hans har blitt avslørt. For å hindre andre angrep, verver Carter Rebecca Ingram, som ledet det angrepet som drepte Bin-Khalid. Hun er en briljant og intelligent etterretningsagent som har trådd ned fra stillingen sin som nasjonaldirektør i CTU for å hjelpe mannen sin, senator John Donovan, i valgkampen for å bli president i USA. Med Det Hvite Hus innenfor rekkevidde, vil hun virkelig kle rollen som førstedame? Eller vil kjærligheten hennes for action lokke henne tilbake? På denne berg- og dalbanen, avdekker Carter og Ingram et sofistikert terrornettverk som tvinger dem til å stille spørsmålet: «Hvem kan vi stole på?» I kampen mot Bin-Khalids følgere, tvinges de til å konfrontere sine egne identiteter, familier og fortider.