Iwájú
Denne originale animasjonsserien er satt til futuristiske Lagos, Nigeria, og er en spennende historie om Tola, en ung jente fra den velstående øya, og hennes tekniske gode bestevenn, Kole, mens de oppdager hemmelighetene og farene ved deres forskjellige verdener. «Iwájú» er et unikt samarbeid mellom Disney og underholdningsselskapet Kugali.
I et samarbeid som er det første i sitt slag, slår Walt Disney Animation Studios seg sammen med Kugali med en animert serie satt i et futuristisk Lagos, Nigeria. Denne spennende historien følger Tola, en ung jente fra den velstående øya, og hennes beste venn, Kole, en selvlært teknologiekspert, mens de oppdager hemmelighetene og farene som er skjult i deres forskjellige verdener. Kugali-filmskaperne Olufikayo Ziki Adeola, Hamid Ibrahim og Toluwalakin Olowofoyeku tar seerne med på en unik reise inn i Iwájús verden, fullstappet med unike visuelle elementer og teknologiske fremskritt inspirert av Lagos.
Tola, en jente fra et velstående område i Lagos, får en overraskende gave fra faren sin, Tunde.
Tola og Kole lærer mer om hverandres liv, mens Bode planlegger sin neste kidnapping.
Tunde går langt for å redde datteren sin, Tola, mens Kole prøver å beskytte moren.
Kole oppdager sannheten om Tolas kjæleøgle og slår seg sammen med Tunde for å redde Tola fra Bode.
Bode tar med seg gruppen hjem til Tunde og Tola, men undervurderer hennes evne til å redde dagen.