Ligie
Sarah er døv og venter på en operasjon som kan gi henne hørsel. Mellom mikroskopets lilla celler og sine egne minner opplever hun en reise som for alltid vil endre måten hun oppfatter verden på.
Fra togvinduet ser Sarah en mann på en tom plattform. Hun håper å se ansiktet hans, men forgjeves. Gjennom mikroskopet dykker hun ned i skjelvende lilla celler. Hun er døv, men en kommende operasjon skal for første gang gi henne mulighet til å høre den virkelige verden.