M*A*S*H
Tv-serien M*A*S*H (akronym for Mobile Army Surgical Hospital) er et amerikansk krigs-komedie-drama som handler om nøkkelpersonell under Koreakrigen (1950-53). Det ble ofte anspent mellom de sivile rekruttene i 4077 - Hawkeye, Trapper John og B.J. Hunnicutt, og dem i "den vanlige hæren", som Margaret Houlihan og oberst Potter, som vil representere patriotisme og plikt.