Run Ricky Run
Ricky Williams samsvarer ikke med Amerikas definisjon av den moderne idrettsutøveren. I 2004, med rykter om at en ny positiv marihuana-test var på trappene, Miami Dolphins-spilleren som byttet smiger og et herskapshus i Sør-Florida, til et anonymt liv i Australia hvor han bodde i et telt for sju dollar dagen. Hans avgjørelse skapte en medietirade som ødela hans rykte og stemplet ham som Amerikas Dophode. Men mens de fleste i media trodde Williams ødela livet ved å forlate fotball, trodde Ricky at han reddet det. Gjennom personlige opptak som er spilt inn med Williams i løpet av tiden han var borte fra fotballen, ser filmskaper Sean Pamphilon et nytt blikk på en spiller som hadde blitt et medieoffer, og siden har forløste seg som far og lagkamerat.