The French Dispatch
Wes Andersons The French Dispatch gir liv til en samling artikler fra det siste nummeret av et amerikansk magasin publisert i en fiktiv fransk by i det 20. århundre.
The French Dispatch er skapt av den visjonære Wes Anderson og gir liv til en samling artikler fra det siste nummeret av et amerikansk magasin utgitt i det 20. århundre i den fiktive franske byen Ennui-sur-Blasé. Mange av verdens mest populære stjerner skinner i denne kjærlighetserklæringen til journalister, inkludert Benicio Del Toro, Adrien Brody, Tilda Swinton, Timothée Chalamet, Jeffrey Wright, Frances McDormand, Léa Seydoux, Stephen Park, Owen Wilson, Willem Dafoe, Lyna Khoudri, Mathieu Amalric, Christoph Waltz, Edward Norton, Jason Schwartzman, Henry Winkler, Anjelica Huston og Bill Murray. Etter bortgangen til magasinets redaktør Arthur Howitzer, møtes de ansatte for å skrive nekrologen hans, noe som fører til fire artikler. Én, inspirert av forfatteren Herbsaint Sazerac (Wilson), er en uhyggelig reisebeskrivelse fra byens mest lugubre strøk. J.K.L. Berensen (Swinton) tilbyr "Betong-mesterverket" om Moses Rosenthaler (Del Toro), en kriminell og sinnssyk maler og hans fangevokter og muse (Seydoux). "Revisjoner av et manifest" av Lucinda Krementz (McDormand. Figuren hennes er en hyllest til The New Yorkers ikoniske skribent Mavis Gallant), er en kronikk om kjærlighet og død på høyden av et studentopprør. Og forfatteren Roebuck Wright (Jeffrey Wright) skriver en spennende historie om narkotika, kidnapping og gourmetmat på politimåten i "Politimesterens private spisestue". The French Dispatch er fylt av de spennende, visuelt vakre, kompliserte, detaljerte og morsomme elementene publikum forventer av manusforfatter og regissør Wes Anderson.