De sultne jordekornene Snipp og Snapp har bare én eikenøtt igjen når de får øye på et tre fullastet med eikenøtter som tilhører Donald Duck, på den andre siden av innsjøen. Den oppfinnsomme duoen kidnapper Donalds skip fra en flaske og kommer seg over til treet, men ikke uten innblanding fra Donald. De tar vinden ut av Donalds seil, og blir de som ler sist.