Tout va bien
Een gewone familie wordt geconfronteerd met de ernstige ziekte van een van de kinderen, wat een grote impact heeft op de levens van iedereen. Matriarch Anne, een succesvol schrijver van zelfhulpboeken, krijgt te horen dat haar uitgever en minnaar wordt beschuldigd van ongewenst gedrag. Anne's echtgenoot Pascal wordt al negen jaar door haar genegeerd. Hun dochter Claire is diep geraakt door de ziekte van haar nichtje en heeft daarnaast problemen met de dochter en de ex van haar partner. Marion worstelt met haar huwelijk, de ziekte van haar dochter en haar relatie met Louis, die ze in het ziekenhuis heeft ontmoet. Vincent, de broer van Claire en Marion, is een knappe steward die altijd een luizenleventje heeft geleid. Terwijl Rose een beenmergtransplantatie krijgt, gaat het leven met alle dagelijkse sores gewoon door, maar niet zonder hoop en humor.
De familie Vasseur bereidt zich voor op een beenmergtransplantatie voor Rose, die leukemie heeft.
De dag van de transplantatie. Claire helpt Marion de realiteit onder ogen te zien.
Claire en Marion gaan op vakantie met Léonie en Lou, maar de zon neemt de ellende niet weg.
Rose mag naar huis om kerst te vieren. Claire denkt dat het haar laatste kerst zal zijn.
Rose ligt op de IC. De artsen vertellen haar ouders dat ze nog enkele dagen te leven heeft.
Na drie weken staan de artsen voor een raadsel: Rose leeft nog en het gaat beter met haar.