The Resident
The Resident is een sterke ziekenhuisserie die draait om de laatste opleidingsjaren van een jonge arts, waarbij de ware toedracht wordt getoond over hoe het eraan toegaat - de mooie en de nare zaken - in ziekenhuizen in het hele land.
Conrad Hawkins is een van de beste dokters van het Chastain Park Memorial Hospital. Conrad is charmant en arrogant en behandelt zijn patiënten, indien mogelijk, het liefst op een onconventionele manier. Hij gelooft dat het zijn plicht is om de romantische illusies de grond in te boren van eerstejaars Devon Pravish, een onschuldige idealist, die op zijn nauwkeurig afgestemde morele kompas vaart. Met hulp van Conrad ziet hij in dat een ziekenhuis een bedrijf is, dat patiënten geen engelen zijn en dat dokters ook fouten maken.