Brooklyn
Ellis is een jonge vrouw die van een klein stadje in Ierland naar Brooklyn, New York verhuist. In tegenstelling tot waar ze vandaan komt, heeft ze in Brooklyn de mogelijkheid om een baan te vinden en aan haar toekomst te werken. Ze vindt de liefde in de persoon van de Italiaanse Amerikaan Tony.
Brooklyn is het verhaal van een jonge vrouw, Ellis (Saoirse Ronan), die van een klein stadje in Ierland naar Brooklyn, New York, verhuist. In tegenstelling tot waar ze vandaan komt, heeft ze in Brooklyn de mogelijkheid om een baan te vinden en aan haar toekomst te werken. Ze vindt de liefde in de persoon van de Italiaanse Amerikaan Tony (Emory Cohen). Als ze voor familieproblemen naar Ierland terugreist, wordt ze volledig opgenomen in haar oude gemeenschap. Maar dit keer is het anders, omdat de populaire Jim (Domhnall Gleeson) interesse in haar toont. Ze stelt haar terugkeer naar Amerika een paar keer uit en moet dan een hartverscheurende beslissing maken en kiezen tussen twee mannen en twee landen.