William Shakespeare's Romeo + Juliet
Baz Luhrmanns wervelende en onconventionele bewerking van William Shakespeares liefdesverhaal is betoverend. Leonardo DiCaprio en Claire Danes vertolken Romeo en Julia, de jonge, noodlottige geliefden uit het verleden, maar de locatie is verplaatst van de Elizabethaanse origine naar de futuristische, stedelijke achtergrond van Verona Beach.