Het verhaal over Disney's meest iconische schurk gaat verder in Maleficent 2, met in de hoofdrol Angelina Jolie. Maleficent en haar peetdochter Aurora gaan twijfelen aan hun verbondenheid wanneer ze uit elkaar worden gedreven door een aankomend huwelijk, onverwachte bondgenoten en nieuwe duistere krachten.
Het verhaal over Disney's meest iconische schurk gaat verder in Maleficent 2. Het waren mooie jaren voor Maleficent en Aurora. Hun relatie, ontstaan door verdriet, wraak en liefde, bloeide als nooit tevoren. Toch is er nog steeds haat tussen de mens en het feeënvolk. Aurora's aanstaande huwelijk met prins Philip moet voor eenheid zorgen tussen het koninkrijk Ulstead en de Moors. Maar een onverwachte ontdekking zorgt voor een machtig nieuw verbond en Maleficent en Aurora komen recht tegenover elkaar te staan. Hun trouw aan elkaar wordt op de proef gesteld en ze gaan twijfelen aan hun verbondenheid als familie. De hoofdrollen worden vertolkt door Angelina Jolie, Elle Fanning en Michelle Pfeiffer.