Rise: A Family of Champions
'Rise: A Family of Champions' is gebaseerd op het waargebeurde, unieke verhaal van een buitengewone familie met drie broers die NBA-kampioenen werden: Giannis en Thanasis Antetokounmpo van de Milwaukee Bucks en Kostas Antetokounmpo van de Los Angeles Lakers.
'Rise: A Family of Champions' is gebaseerd op het waargebeurde, unieke verhaal van een buitengewone familie met drie broers die NBA-kampioenen werden, wat nog nooit was voorgekomen in de geschiedenis van de organisatie: Giannis (tweemalig Most Valued Player) en Thanasis Antetokounmpo van de Milwaukee Bucks en Kostas Antetokounmpo van de Los Angeles Lakers. In deze film staan de Nigeriaanse afkomst, de Griekse nationaliteit en het uitzonderlijke atletische talent van de familie centraal. Door haar visie, vastberadenheid en geloof wist het gezin uit de vergetelheid te raken en de carrières van drie NBA-kampioenen te lanceren: in het seizoen van 2021 bezorgden Giannis en Thanasis de Bucks hun eerste kampioenstitel in 50 jaar, terwijl Kostas speelde voor de kampioenen van het voorgaande seizoen, de Lakers. Nadat ze van Nigeria naar Griekenland waren geëmigreerd, konden Vera en Charles Antetokounmpo echter nauwelijks het hoofd boven water houden en voor hun vijf kinderen zorgen, en leefden ze voortdurend in angst te worden gedeporteerd. Terwijl hun oudste zoon nog bij familie in Nigeria woonde, deden ze wanhopige pogingen om het Griekse staatsburgerschap te verkrijgen, maar werden bij elke stap tegengewerkt. De broers speelden basketbal bij een lokaal jeugdteam en verkochten met de rest van het gezin souvenirs aan toeristen in Athene. Hoewel ze pas op latere leeftijd begonnen te sporten, werden ze dankzij hun grote basketbaltalent en inzet sporters van wereldklasse. In 2013 werd Giannis met behulp van een agent geselecteerd voor de NBA. Dit veranderde niet alleen zijn leven, maar dat van zijn hele familie.