The Moon-Spinners
Begin met een fortuin aan gestolen juwelen. Voeg een snufje gevaar toe. Een vleugje romantiek. Kruid het met Hitchcock-achtige intriges en tekenfilmflair. Wat heb je dan? Een mysterieuze thriller voor het hele gezin. Met de zonovergoten beelden van Kreta wordt het verhaal verteld over een jonge Engelse toerist (Hayley Mills) en de geslepen, Griekse juwelendief (Eli Wallach). Persoonsverwisselingen en hachelijke ontsnappingen -- waaronder een spannende strijd met een windmolen -- leiden de detective in opleiding naar een laatste confrontatie aan boord van het jacht van een excentrieke miljonair (Pola Negri) die een passie heeft voor onbetaalbare edelstenen en huisdierjachtluipaarden!