Abeltje
646 De 11-jarige Abeltje wordt na talloze ruzies met de schoolmeester van school gehaald en krijgt een baantje als liftboy. Maar op zijn eerste werkdag gaat het mis. Abeltje drukt op het enige knopje waar hij niet op mag drukken: het groene knopje! Dan vliegt hij met de lift dwars door het dak. Het avontuur begint.
"De 11-jarige Abeltje Roef wordt na talloze waarschuwingen en ruzies met de schoolmeester, door zijn moeder vroegtijdig van school gehaald. Het lukt haar om hem een baantje te bezorgen als liftboy in het warenhuis Knots. Maar op zijn eerste werkdag gaat er al iets mis. Abeltje drukt op het enige knopje waar hij niet op mag drukken: het groene knopje! Samen met meneer Tump, juffrouw Klaterhoen en Laura, vliegt hij met de lift dwars door het dak van het warenhuis. Dan begint het avontuur. Ze komen in New York en maken een revolutie mee in Perugona.