Ja Zuster, Nee Zuster
Annie M.G. Schmidt schreef de komische avonturen over het Rusthuis van zuster Klivia, waar het allesbehalve rustig is. Buurman Boordevol ergert zich mateloos aan het lawaai in het huis en sleept zuster Klivia regelmatig (tevergeefs) voor de rechter. Als er bij hem wordt ingebroken dreigt hij met een sluiting. Zuster Klivia moet alle zeilen bijzetten om Boordevol te slim af te zijn.
"Annie M.G. Schmidt schreef de komische avonturen over het Rusthuis van zuster Klivia, waar het allesbehalve rustig is. Buurman Boordevol ergert zich mateloos aan het lawaai van zijn buren. Zo erg, dat hij zuster Klivia regelmatig, maar tevergeefs, voor de rechter sleept. Als inbreker Gerrit ook zijn intrek neemt in het rusthuis en er bij de boze Buurman wordt ingebroken, is de link snel gelegd. Dit keer dreigt buurman gelijk te krijgen en een sluiting van Rusthuis Klivia is onafwendbaar. Of toch niet? De geniale wonderpil van de ingenieur, ook een bewoner van het rusthuis, doet zijn werk buitengewoon goed. Maar niet voor lang. Zuster Klivia moet alle zeilen bijzetten en uiteindelijk is ze buurman Boordevol toch te slim af."