Als haar oma de diagnose dementie krijgt, wordt Carrie McLaughlin gedwongen het plaveisel van de stad te verlaten en bij haar vader te gaan wonen op zijn paardenranch in Wyoming. Er bloeit een band op tussen Carrie en een wild paard Flicka, ze zijn beiden ongelukkig. Als Flicka wordt weggehaald en in gevaar is, moet Carrie haar terughalen.