Conquest of the Planet of the Apes
Een pratende chimpansee in de nabije toekomst leidt zijn medeapen in een revolutie tegen de tirannieke mensen die hem tot slaaf gemaakt hebben.
In de nabije toekomst hebben gedomesticeerde apen mensen en huispersoneel vervangen – tot hun aanhoudend slechte behandeling één ontwikkelde mensaap (Roddy McDowell) ertoe aanzet om een revolutie te beginnen die de rol van mensen en apen voor altijd zal veranderen!