Australia
Lady Ashley, een Engelse aristocrate (Nicole Kidman), verlaat haar luxe leventje en trekt het Australische binnenland in. Ze ontmoet een ruige veedrijver (Hugh Jackman) die haar helpt haar ranch te beschermen. Samen vertrekken ze op een overweldigende reis door de mooiste en de meest afgelegen gebieden ter wereld.
In plaats van op de vooravond van de Tweede Wereldoorlog de vervallen Australische veeranch van haar overleden man te verkopen om daarna haar leven in Londen te hervatten, gaat een jonge weduwe vee drijven om de zaak draaiende te houden. Niet alleen wordt ze verliefd op haar eenzame manager, ze wordt ook pleegmoeder van een halfbloed Aboriginal-jongetje.